El Consell Rector de Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya recolza les mobilitzacions convocades per les organitzacions agràries ASAJA, COAG i UPA amb l’objectiu d’aconseguir millores que redunden en les condicions de vida i el treball dels agricultors i ramaders.  

Les mobilitzacions es desenvoluparan en diferents punts del territori nacional i comptaran amb la participació de representants de les federacions regionals de cooperatives, que compartixen i donen suport a les reivindicacions plantejades per les organitzacions agràries.  

Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya dona suport a esta convocatòria per a visibilitzar la necessitat de polítiques agràries realistes i eficaces, que reconeguen el caràcter estratègic de l’agricultura i la ramaderia en l’actual context geopolític, especialment en un moment clau marcat pels debats sobre la reforma del marc financer europeu i el futur de la Política Agrària Comuna (PAC).

Així mateix, Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya reclama un major suport de les polítiques europees, nacionals i autonòmiques a les cooperatives, empreses propietat dels agricultors i ramaders que exercixen un paper essencial en l’estructuració del sector.  Les cooperatives faciliten l’accés al mercat, generen valor afegit i rendibilitat per als seus socis i sòcies, reduïxen costos de producció, impulsen l’ocupació i contribuïxen al creixement econòmic i a la prestació de servicis en les zones rurals, on romanen fermament arrelades i mai es deslocalitzen.

Estes manifestacions posen en relleu que el futur de l’agricultura està en joc i que només serà possible garantir-ho mitjançant polítiques que escolten el sector i proporcionen ferramentes eficaces i proporcionades per a assegurar la seua competitivitat, sostenibilitat i viabilitat a llarg termini.