El certamen convida de nou al públic aficionat i professional a capturar la bellesa de la floració de l’ametler a la comarca castellonenca

La Cooperativa de Viver, en col·laboració amb l’Agrupació Fotogràfica de Segorbe, obri la convocatòria de la II edició del Concurs de Fotografia “Una màgica flor en l’Alt Palància”, un certamen que convida a capturar la floració de l’ametler i a posar en valor la cultura de l’ametla com a part del paisatge, l’economia i la identitat rural d’esta comarca de l’interior sud castellonenc.

La iniciativa torna després de l’èxit de la seua primera edició, celebrada en 2025, que va registrar 237 fotografies presentades per 91 participants i va culminar amb un acte de lliurament de premis en les instal·lacions de la cooperativa que va reunir més de 60 assistents, a més d’una exposició amb una selecció d’obres.

Convocatòria 2026: temàtica, participació i dates

La temàtica del concurs se centra en fotografies de la floració de l’ametler realitzades exclusivament a la comarca de l’Alt Palància, incorporant ubicació detallada. El termini d’inscripció, via formulari en línia, i l’enviament de fotografies finalitza l’1 de març de 2026. La decisió del jurat es donarà a conéixer el 24 de març de 2026, i la inauguració de l’exposició juntament amb el lliurament de premis tindrà lloc el 24 d’abril de 2026 en la Cooperativa de Viver. Les bases del concurs estan disponibles en la web de la cooperativa i a través d’este enllaç.

La II edició manté els premis per al palmarés: 350 € per a la foto guanyadora, 150 € per a la segona classificada i un lot de productes cooperatius valorat en 80 € per a la tercera foto més ben valorada, a més dels corresponents diplomes acreditatius.

Un certamen amb vocació de territori

Seguint els criteris de la primera convocatòria, el jurat, integrat per representants de l’Agrupació Fotogràfica de Segorbe i personal tècnic de la cooperativa, valorarà criteris com a originalitat, tècnica, composició i capacitat per a reflectir l’essència de la floració en l’Alt Palància. A més, durant el procés de selecció es reforçarà la imparcialitat a través de la codificació prèvia d’obres.

La convocatòria 2026 incorpora una clàusula específica que impedix l’ús d’intel·ligència artificial per a la creació de les imatges presentades amb l’objectiu de preservar l’autenticitat del procés fotogràfic i la confiança en l’autoria.